Rövid időn belül ismét ráncfelvarráson esett át az Alexandra.hu. Úgy tűnik, az arculathoz némi színezésen túl nem nyúltak nagyon hozzá, inkább a használhatóságot helyezték előtérbe. Alapvetően jót tettek az oldalnak a módosítások, de még mindig maradt jó pár apróság, amin javítani lehetne.
A fejléc a korábbi változathoz képest sokkal áttekinthetőbb lett, a legfelső sor kis zavarosságától eltekintve. (Vajon miért félnek a designerek a háttértől eltérő színű input mezők használatától?) Az is rejtély, hogy miért kell kitenni 2009-ben egy webáruház fejlécébe az aktuális dátumot és névnapot.
A tabokra rendezett főkategóriák viszont prominensen jelennek meg, az eltérő színű fülek jól hangsúlyozzák, hogy a vállalat nem csak könyvekkel foglalkozik. A főmenük alatti navigációs sor azonban minden koncepciót nélkülöz. Látszólag a maradék linkek kerültek oda, hogy kitöltsék a sort:
- a Könyvespolc személyre szabott szolgáltatás, tehát annak a felhasználó adatai közelében lenne a helye
- a Vásárlási tudnivalók egy szöveges ismertető oldal, semmiképp nem a böngészés menüben kéne lennie
- a Nyitólap linknek szintén nincs sok teteje itt, hiszen a közvetlen felette lévő Könyv link ugyanoda mutat
A bal oldalon helyet kapó navigáció - bár elég sok kategóriát tartalmaz - egyértelmű, kérdés viszont, hogy a doboz fejlécében a Főkategóriák miért kattintható (a többi dobozfejléc nem az), és vajon hova mutat ez a link?
A korábbi Bookline-ra emlékeztető háromhasábos szerkezet sokat ront az oldal megjelenésén. Az oldal középső harmadában helyet kapó könyvkínálatot - ami egyébként a legfontosabb tartalom lenne - szinte agyonnyomja a két szélső hasáb. (Igaz ez még akkor is, ha a jobboldali oszlopban szintén ajánlatok jelennek meg.)
És ha már agyonnyomás: a könyvkínálat feletti hirdetések iszonyú zajossá teszik az oldalt. Hozzájárul ehhez az, hogy a hirdetések eltérő színűek, nincs köztük elég eltartás, és túl közel vannak az eleve élénk színű menühöz. A több = kevesebb elvét itt jól lehetett volna alkalmazni: elég lett volna egy nagyméretű, lapozható promóciós felület.
A könyvek megjelenítésén is kicsit lehetne még finomítani. A világoskék cím nem jó választás, mert ezáltal hangsúlyosabb a szerző neve, mint a könyv címe. Félkövér vagy nagyobb betűs cím egyértelműbb lenne. Apróság, de ha a szerző kattintható, akkor azt is jelölni kellene valahogy. Szerintem az sem a legjobb megoldás, hogy a könyvek alatt két egyenértékű gomb van, a Kosárba és a Polcra. Ebből üzletileg nyilván az első a fontosabb, a Polcra gomb elhagyásával áttekinthetőbb lenne ez a rész. Nézzük meg, hogy ugyanezt a Bookline mennyivel strukturáltabban oldja meg:
Bár alaposabban csak a nyitóoldalt néztem át, azért az lászik, hogy sokat javítottak a honlapon. Bízzunk benne, hogy várhatók még hasonló ergonómiai javítások, és a többi hazai webáruház is követi majd a példájukat.
Tweet