A nagy hazai online könyváruházakat (Libri, Alexandra, Bookline) böngészve feltűnő, mennyire ügyelnek arra, hogy a fejléc magasságát a minimálisra szorítsák. Az ok természetesen érthető (minél több hasznos felület maradjon a képernyőn, ahol termékeket lehet megjeleníteni), de ezt a fajta helyspórolást mindig érdemes óvatosan kezelni. Egy összezsúfolt felület ugyanis nem csak az oldal esztétikai megjelenését ronthatja, hanem annak használhatóságát is.
A Libri fejléce első látásra a zsúfoltság lecsekélyebb jelét sem mutatja, sőt. Kimondottan ízléses, rendezett megjelenés jellemzi az oldal felső részét. Alaposabban megnézve azonban észre lehet venni néhány apróságot, amin javítani lehetne a jobb használhatóság érdekében.
- Beviteli mezők sokasága: a fejlécben elhelyezett belépési lehetőség, a keresés és az üzletkereső hasonló megjelenése miatt időbe telik, mire ezen funkciókat azonosítani tudja a felhasználó.
- A keresés elhelyezése: az említett beviteli mezők között szinte eltűnik a keresés, amelyet a felhasználók egyébként is talán inkább a jobb oldalon szoktak meg. Nem szerencsés, hogy a belépés kapta a figyelemfelkeltő sárga hátteret.
- Megtévesztő megjelenésű mező: az Üzletkereső funkció, amely bár valójában egy legördülő menü, a megtévesztésig hasonlít a szövegbeviteli mezőkhöz.
- Rossz szövegezések: kifejezetten szerencsétlen megoldás a főmenüben helyet kapott Egyéb kategória, hiszen a felhasználónak semmilyen információja nincs arról, hogy mire számítson ott. A gombot talán érdemesebb lenne További termékkategóriáknak hívni, és úgy kialakítani, hogy az egeret fölé mozgatva láthatóvá váljanak ezek a "maradék" kategóriák. Szintén szokatlan a kosár melletti Pénztár megnevezés, amelyet általában Fizetés vagy Megrendelés néven szoktak magyarul szövegezni.
- Kedvencek közé és Kezdőoldalnak: bár sok helyet nem foglalnak, mégis érdemes lenne levenni az oldalról ezt a két, erősen elavultnak számító funkciót. Ehhez persze ismerni kellene a látogatói statisztikákat, de valószínűsíthető, hogy szinte senki nem használja ezeket.
Tweet